Akcje słupskiego producenta opakowań Plast-Box zadebiutowały na warszawskiej giełdzie kursem w wysokości 34,5 złotego, czyli o ponad 27 procent powyżej ceny emisyjnej. Spółka w ofercie publicznej pozyskała około 15 milionów złotych.

Plast-Box w połowie lutego sprzedał wszystkie z 650.000 akcji serii D oferowanych w publicznej subskrypcji. Wówczas stopa redukcji w transzy inwestorów detalicznych wyniosła 96,52 procent, a instytucjonalnych 1,43 procent. Cenę emisyjna akcji ustalono na 27 złotych za sztukę.

Głównymi akcjonariuszami firmy są trzej inwestorzy prywatni Waldemar i Grzegorz Pawlak oraz Franciszek Preis, mający po 30,9 procent kapitału każdy. Ponadto 7,3 procent akcji znajduje się w posiadaniu Bekuplast GmbH. Dla nowych akcjonariuszy, którzy zdecydują się uczestniczyć w ofercie publicznej pozostało 43,6 procent kapitału spółki.

Ubiegłoroczna sprzedaż firmy wyniosła około 42,3 miliona złotych, a na ten rok przychody spodziewane są na poziomie 49,7 milionów złotych. EBITDA ma wzrosnąć w tym roku do 8,4 miliona złotych z 4,3 miliona złotych.
Źródło: ''