Data rozpoczęcia
2017-04-27
Data zakończenia
2017-04-27
Miejsce
Warszawa

Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca „Świata DRUKU”, organizuje, w ramach Akademii Wiedzy, jednodniowe szkolenie „Poligrafia w marketingu”, przeznaczone dla pracowników działów marketingu różnych branż i agencji reklamowych, a także dla wszystkich zainteresowanych.

Szkolenie „Poligrafia w marketingu”

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi i teoretycznymi zagadnieniami dotyczącymi przygotowania projektu, druku, uszlachetniania i introligatorni, a także uświadomienie możliwości i ograniczeń poszczególnych technik drukarskich w celu obniżenia kosztów, oszczędności czasu oraz wypracowania precyzyjnych i skutecznych sposobów komunikacji między działem marketingu, agencją reklamową i drukarnią.

 

Program

 1. Merytoryczne i techniczne przygotowanie publikacji:

  • projektowanie reklam i publikacji marketingowych (dobór materiałów wyjściowych, cechy dobrego projektu),
  • terminy stosowane w procesie przygotowania publikacji,
  • podstawowe zasady składu i łamania,
  • przygotowanie tekstu, grafik, reklam; RGB a CMYK; zasady umieszczania reklam w publikacji; DTP,
  • postać elektroniczna publikacji a wydruk,
  • zasady korekty.

2. Papier i inne podłoża do druku (rodzaje, gramatury, formaty).

3. Proces poligraficzny:

a) przygotowalnia (prepress)

  • odwzorowywanie kolorów, CMYK a Pantone,
  • technologia,
  • zarządzanie barwą,
  • proofing kontraktowy,

b) drukowanie (press)

  • najczęściej stosowane techniki druku (offset, wklęsłodruk, typografia, fleksografia, sitodruk, tampodruk, druk cyfrowy mało- i wielkoformatowy),
  • podstawowa technika poligrafii: offset (maszyny drukujące, farby, farby specjalne),
  • druk cyfrowy (personalizowany, na żądanie, masowy),
  • druk cyfrowy wielkoformatowy,
  • łączenie technik drukarskich,

c) obróbka po druku (postpress)

  • uszlachetnianie publikacji (foliowanie/laminowanie, lakierowanie, lakierowanie wybiórcze, tłoczenie folią, wykrawanie),
  • introligatornia (zszywanie, klejenie, oprawa) druków tradycyjnych i cyfrowych.

4. Współpraca z agencją reklamową i studiem graficznym.

5. Współpraca z drukarnią i optymalizacja kosztów:

  • komunikacja,
  • jaką drukarnię wybrać,
  • jak napisać dobre zlecenie,
  • jak kalkulować zlecenie, żeby było dobrze wykonane jakościowo i konkurencyjne cenowo,
  • jak reklamować źle wykonane zlecenie.

 

Termin: 27 kwietnia 2017 r., w godz. 9:00-17:00
Miejsce: Centrum Hotelowo-Konferencyjne Wald, ul.Połczyńska 52, Warszawa

 

Zapoznaj się z regulaminem i wyślij formularz zgłoszeniowy

 

Źrodło: Polski Drukarz