Wal-Mart zamierza zmniejszyć ilość opakowań o 5%
Potentat handlowy Wal-Mart zamierza wprowadzić pięcioletni plan redukcji ilości opakowań w swoich domach handlowych o 5%. Firma zamierza w ten sposób zmniejszyć obciążenie środowiska wywołane zużytymi opakowaniami.

Wg specjalistycznych analiz i modelowania komputerowego inicjatywa Wal-Mart może zapobiec wydzielaniu się do atmosfery 667 000 ton dwutlenku węgla. Dzięki niej na drogach rocznie będzie mniej o 213 000 ciężarówek transportowych. Sam Wal-Mart może zaoszczędzić przez pięć lat blisko 3,4 mld USD.
Oczywiście sukces programu Wal-Mart uzależniony jest od konsumentów. To od ich wyboru zależy czy zmienią oni swoje zachowania przy wyborze produktów charakteryzując się opakowaniami nie obciążającymi środowiska bądź kupując produkty opakowane tylko w koniecznym przypadku.
Wal-Mart Stores, Inc. to amerykańska sieć supermarketów założona w 1962 przez Sama Waltona, będąca obecnie największym na świecie sprzedawcą licząc wg przychodów. W 2005 roku Wal-Mart zanotował czysty zysk na poziomie 10,3 mld USD, przy obrotach 285,2 mld USD. Według nieoficjalne klasyfikacji Wal-Mart uplasowałby się wśród gospodarek narodowych na 33 miejscu między Ukrainą i Kolumbią.
Wal-Mart to największy sprzedawca na świecie pod względem zatrudnienia - zatrudnia bowiem na całym świecie w swoich domach handlowych i firmach związanych blisko 1.8 mln pracowników. W USA w sieci sklepów Wal-Mart pracuje 1.3 mln pracowników.
W zeszłym roku Wal-Mart poinformował o planach wejścia na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, w tym i Polski.
Źródło: www.walmartfacts.com, Wikipedia
Źródło: ''