Koniec roku jest dla API Group, jak też dla jej polskiego oddziału – API Folie Polska, bardzo aktywnym okresem w kontekście udziału firmy w międzynarodowych oraz lokalnych wydarzeniach branżowych, dedykowanych produkcji etykiet i opakowań. Ten producent specjalistycznych folii, laminatów i materiałów holograficznych (oraz rozwiązań z nimi związanych), pojawił się już m.in. na targach Packaging Innovations w Londynie, a w najbliższym czasie znajdzie się on także wśród wystawców Labelexpo Europe w Brukseli oraz Luxe Pack w Monako, a także wystawy Spirits Summit w Edynburgu. Z kolei API Folie Polska to współorganizator 2. edycji konferencji Label Innovations, jaka odbyła się podczas wrześniowego Festiwalu Druku i Marketingu w Warszawie. Firma weźmie też aktywny udział w październikowej konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, organizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz w Jastrzębiej Górze.

Aktywny udział API w licznych wydarzeniach branżowych poświęconych produkcji opakowań i etykiet

Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska komentuje:

- „Tegoroczna jesień to dla nas – zarówno w wymiarze lokalnym jak i globalnym – okres aktywizacji działań marketingowych, m.in. związanych z obecnością na licznych wydarzeniach branżowych. Cieszymy się, że jako polski oddział możemy być ich częścią, dzieląc się z naszymi obecnymi oraz potencjalnymi klientami wiedzą i doświadczeniem w zakresie projektowania, wzbogacania oraz wdrażania atrakcyjnych i wzmacniających przekaz marketingowy opakowań oraz etykiet. 

Pierwsze z tych spotkań odbyło sie 14 września. Tego dnia, w centrum targowym Expo XXI, miejsce miała 2. edycja konferencji Label Innovations, organizowanej przez firmy Etykiety.pl Etigraf oraz API Folie Polska. Impreza, przebiegająca pod hasłem „Co mówi twoje opakowanie? Tajniki budowania marek premium”, była skierowana do właścicieli marek z różnych segmentów rynkowych oraz pracowników firm produkcyjnych, wykorzystujących etykiety i opakowania do promowania i uatrakcyjniania swoich wyrobów. Wśród jej prelegentów znalazl się m.in. David Peters – Creative Development Manager w firmie API Group, który wystąpił z referatem zatytułowanym „Między prestiżem a kiczem... granica dobrego smaku i wyrafinowania”.

Kolejną okazją dla polskich klientów do spotkania z przedstawicielami API będzie 12. konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, organizowana w dniach 19-20 października w Jastrzębiej Górze przez wydawnictwo Polski Drukarz. Jak co roku, będzie ona miejscem spotkań przedstawicieli firm reprezentujących dynamicznie rozwijający się segment produkcji wąskowstęgowej, a firma API Folie Polska znajdzie się wśród partnerów tego wydarzenia. Z myślą o jego uczestnikach przygotowywana jest prezentacja poświęcona niedawno przeprowadzonym w USA badaniom, dotyczącym atrakcyjności wizualnej opakowań i etykiet na dobra luksusowe. Jak z nich wynika, zastosowanie odpowiednich folii i laminatów do produkcji opakowań w dużym stopniu wpływa na finalne decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Więcej na temat tego ciekawego projektu badawczego (w którym wykorzystano technikę eye-tracking), sponsorowanego przez API, będzie można dowiedzieć się biorąc udział w nadmorskiej konferencji.

Do tego samego grona odbiorców, tyle że w wymiarze międzynarodowym, skierowane są targi Labelexpo Europe, odbywające się w dniach 25-28 września w Brukseli. Tu, na stoisku 6A23 w pawilonie 6, firma API Group zaprezentuje po raz pierwszy wzbogaconą wersję folii do tłoczenia na zimno – TA+. Jak zapewnia producent, jest to najbardziej zaawansowana folia z jego oferty, dedykowana temu segmentowi rynkowemu. Materiał umożliwia dokładne odwzorowanie detali, właściwe pokrywanie dużych tint, charakteryzuje się też odpowiednią drukownością, co pozwala aplikować z jego udziałem bardzo szeroką gamę kolorów i efektów specjalnych. Nowej generacji folia TA+ jest skierowana do producentów i przetwórców etykiet na takie wyroby jak: środki higieny osobistej, napoje (w tym wino, piwo i alkohole wysokoprocentowe) czy przedmioty codziennego użytku domowego. Może też znaleźć zastosowanie przy wybranych aplikacjach przemysłowych. Targi Labelexpo Europe będą też kolejną okazją do rozpropagowania oferowanego przez API pakietu usług Holonique Boutique. Projekt ten powstał z myślą o firmach, które chcą w swoich projektach opakowań i etykiet wprowadzić atrakcyjne, niebanalne efekty holograficzne i 3D. 

Holonique Boutique stanowiło też część prezentacji API Group na odbywających się nieco wcześniej – w dniach 13-14 września w Londynie – targach Packaging Innovations. Tu firma podzieliła się ze zwiedzającymi również wspomnianymi wcześniej wynikami badań nt. atrakcyjności opakowań w kontekście zastosowanego do ich produkcji materiału uszlachetniającego. Do ich dyspozycji były też aktualne egzemplarze API Trends Folio – specjalnej publikacji, opracowanej przez zespół kierowany przez Davida Petersa, omawiającej obecne i przyszłe trendy w projektowaniu opakowań. Firma promowała też najnowsze materiały ze swojej oferty, m.in. folie do tłoczenia na zimno z serii TA oraz laminat OneBoard, posiadający od niedawna certyfikat FSC.

Właściciele marek, projektanci i producenci opakowań na dobra luksusowe będą mieli możliwość do spotkania z Davidem Petersem i jego zespołem podczas targów Luxe Pack Monaco, odbywających się w dniach 2-4 października. Ta prestiżowa impreza anonsowana jest przez organizatora jako największe na świecie wydarzenie gromadzące producentów i dostawców innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań opakowaniowych. Z kolei osoby związane z projektowaniem i produkcją opakowań na wyroby alkoholowe będą mogły zapoznać się z ofertą API podczas 2. edycji Spirits Summit – odbywającym się 16 listopada w Edynburgu forum wymiany doświadczeń i informacji dla przedstawicieli tego segmentu rynkowego. 

- „Jak widać, nasza obecność na jesiennych wydarzeniach branżowych w Polsce i za granicą będzie bardzo różnorodna i wszechstronna. Premiery rynkowe, nowe rozwiązania i usługi, informacje o trendach w projektowaniu i tworzeniu opakowań, porady w zakresie kreowania marek premium, zwiększanie atrakcyjności opakowań poprzez właściwe ich uszlachetnianie – wszystkie te zagadnienia znajdą się w ramach prezentacji przygotowywanych przez nas z myślą o poszczególnych imprezach. Zapraszamy zatem do udziału w nich i aktywnych spotkań z nami” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

 

Źródło: API Group