Rok 2016 dla polskiego oddziału brytyjskiego producenta specjalistycznych folii i laminatów - firmy API Folie Polska, był bardzo ważny. Firma oprócz wzmocnienia swoich struktur osobowych i podjęcia wielu działań poprawiających relacje ze swoimi klientami i ich zleceniodawcami, pozyskała też kilku nowych kluczowych klientów z segmentu opakowań i etykiet. Firma wzięła także udział w wielu wydarzeniach o charakterze targowym i konferencyjnym, a na koniec roku przystąpiła do organizacji ECMA Polska.

API Folie Polska z podsumowaniem roku 2016

Dyrektor zarządzająca API Folie Polska, Katarzyna Kozińska podsumowuje:

- "Rok 2016 był dla nas niezwykle ważny, można by rzec – wręcz przełomowy. Był to bowiem okres budowania i wzmacniania naszych struktur osobowych, a warto podkreślić, że API Group jest jedynym producentem folii i laminatów, który jest obecny w naszym kraju nie za pośrednictwem dystrybutora, ale zdecydował się otworzyć tu własny oddział. Obecnie zatrudniamy w Polsce około dziesięciu osób. Część z nich zajmuje się konfekcjonowaniem produktów marki API w naszym podwarszawskim zakładzie. Mamy także kadrę sprzedażową oraz wykwalifikowanych specjalistów-techników, którzy służą klientom swoją wiedzą i fachowym doradztwem. Na ten ostatni aspekt chciałabym zwrócić szczególną uwagę: naszą misją jest bycie nie tylko firmą produkującą i sprzedającą folie oraz laminaty, ale partnerem dla ich użytkowników, wspierającym klienta zarówno przy doborze, wdrożeniu, jak też rozwiązywaniu ewentualnych problemów technicznych".

W Polsce liczba użytkowników produktów z oferty API Folie Polska systematycznie rośnie. W ubiegłym roku do tego grona dołączyły kolejne drukarnie, specjalizujące się w produkcji opakowań i etykiet. Część z nich zdecydowała się na zorganizowanie w swoich zakładach dedykowanych spotkań z przedstawicielami API Group, m.in. z Davidem Petersem – Business Development Managerem w jej brytyjskiej centrali.

- "Wizyty Davida Petersa zaczynają być dobrem niezwykle pożądanym, nie tylko ze strony naszych klientów, ale także zleceniodawców, projektantów czy agencji reklamowych" – przyznaje Katarzyna Kozińska.

- "Warto bowiem podkreślić, że nie są to zwykłe spotkania szkoleniowe czy technologiczne, ale są również bardzo kreatywne. Prelegent przekazuje pomysły i dzieli się wiedzą o dostępnych na rynku rozwiązaniach i materiałach. David Peters odwiedza klienta, by zainspirować go do pewnych działań, uzmysłowić istniejące możliwości, jednym słowem – otworzyć oczy na różne nowe perspektywy" - dodaje Katarzyna Kozińska.

W ubiegłym roku David Peters odwiedził Polskę kilka razy. Mimo wypełnionego kalendarza spotkań znalazł on jednak czas, by przeprowadzić prezentację także dla uczniów warszawskiego Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego, kształcących się na kierunku „Technik organizacji reklamy” oraz podejmujących zagadnienia związane z projektowaniem plastycznym.

- "Ten rok przyniesie kolejne wizyty Davida Petersa, z których pierwsza odbędzie się już w lutym – mówi Katarzyna Kozińska. – Kolejną zaplanowaliśmy przy okazji kwietniowych targów Packaging Innovations".

API Folie Polska pojawi się na tej wystawie, dedykowanej innowacyjnym rozwiązaniom opakowaniowym, po raz drugi. Obecność podczas ubiegłorocznej edycji okazała się bardzo owocna, stąd kierownictwo firmy bez wahania zdecydowało się na udział także w roku bieżącym. API Folie Polska aktywnie uczestniczyła także w innych wydarzeniach branżowych, m.in. w 11. konferencji „Etykiety samoprzylepne – nowe technologie” czy 6. Ogólnopolskich Warsztatach Hot-stamping. Aktywna była również centrala API Group, uczestnicząc w wielu wydarzeniach targowych i seminaryjnych, m.in. Labelexpo Americas, Luxe Pack Monaco czy Luxury Packaging. W ramach towarzyszącego ostatniej z wymienionych wystaw konkursu Luxury Packaging Awards firma API Group znalazła się na krótkiej liście przedsiębiorstw nominowanych w kategorii przeznaczonej dla dostawców. Podłoża marki API były też obecne na najważniejszej ubiegłorocznej imprezie dedykowanej dla branży poligraficznej – targach drupa 2016. Na stoisku Manroland Sheetfed w prezentacjach nowej maszyny drukującej wykorzystywano specjalistyczną folię do cold-stampingu TU stworzoną przez API.

Rozwój nowych produktów, które były z powodzeniem promowane na wszystkich powyższych imprezach, nie byłby możliwy bez aktywnych działań R&D oraz konsekwentnej rozbudowy struktur API Group. Ubiegły rok przyniósł dwa ważne wydarzenia w tym zakresie: przejęcie od Hazen Paper Company zakładów laminowania tektury w amerykańskim Osgood oraz akwizycję holenderskiej firmy Amsterdam Metallized Products, specjalizującej się w produkcji podłoży do uszlachetniania opakowań, m.in. papierów metalizowanych, materiałów kartonowych i foliowych. Zwieńczeniem działań polskiego oddziału API Group było jego przystąpienie do struktur ECMA Polska – zrzeszenia rodzimych producentów opakowań kartonowych, firmy przetwórcze wykorzystujące karton, jak również ich partnerów technologicznych i dostawców.

- "Mamy nadzieję, że wszystkie podejmowane przez nas inicjatywy są dostrzegane przez rynek, a zwłaszcza przez naszych obecnych i potencjalnych klientów. Już dziś mogę zadeklarować, że w roku 2017 będziemy równie aktywni, zarówno w kontekście działań techniczno-szkoleniowych, jak też marketingowych. Chcemy również wyjść z częścią naszej oferty, m.in. z foliami pigmentowymi, poza tradycyjne dla nas segmenty produkcji opakowań i etykiet. Podłoża te mogą bowiem znaleźć zastosowanie w różnych branżach, m.in. farmaceutycznej, instalacyjnej czy samochodowej. Liczymy zatem, że dla API Folie Polska, jak też dla całej grupy API właśnie rozpoczęty rok będzie co najmniej tak udany, jak minione dwanaście miesięcy" – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

 

Źródło: API Folie Polska