BSC: Wzrost sprzedaży i nowe rynki. Zarząd rekomenduje 0,5 zł dywidendy na akcję
Grupa Kapitałowa BSC Drukarnia Opakowań SA, po raz kolejny uzyskała kilkunastoprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Przychody za rok 2013 wyniosły 155 654 tys. zł (137 339 tys. zł w 2012), EBITDA wyniosła 29 336 tys. zł, a zysk netto 17 714 tys. zł. Zarząd zarekomenduje WZA przeznaczenie prawie 29% zysku (4 904 tys. zł) na wypłatę dywidendy. W nadchodzącym czasie Grupa planuje kontynuować strategię rozwoju organicznego oraz inwestycje rozwojowe w obszarze opakowań dla farmacji oraz druku flekso.


Wzrost EBITDA o 14 % był wynikiem wzrostu sprzedaży, głównie do dotychczasowych klientów. Marże operacyjna i EBITDA nie uległy zmianie. Z kolei nieznacznie spadły marże netto i brutto, głównie z powodu wzrostu kosztów amortyzacji a przede wszystkim spadku przychodów finansowych, tj niższych przychodów z lokat bankowych oraz ujemnych różnic kursowych bilansowych.
„Rozwój BSC i osiągnięte wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami z początku 2013 roku. Jesteśmy zadowoleni, że nasi główni klienci, reprezentujący największe koncerny światowe, darzą nas zaufaniem i zwiększają ilość zamówień w naszej Grupie. W głównej mierze zawdzięczamy to przynależności do dużej europejskiej grupy drukarń, za czym idzie gwarancja wysokiej jakości naszych usług oraz szerokie wsparcie z drukarń rozmieszczonych w Niemczech, Szwajcarii no i oczywiście w Polsce. Jest to bardzo istotny czynnik w kontaktach z Klientami koncernowymi, którzy są głównym Targetem Grupy.” - informuje Janusz Schwark, prezes zarządu BSC Drukarnia Opakowań.
DYWIDENDA
W opublikowanym 24 marca raporcie bieżącym Zarząd informuje, iż podjął decyzję o rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu Spółki wypłaty dywidendy w wysokości 4 904 tys. zł. Oznaczałoby to, iż w przypadku pozytywnej opinii akcjonariusz spółki otrzyma 0,50 zł zysku na jedną akcję. Pozostała kwota, w wysokości 12 027 tys. zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy Spółki.
KONSEKWENTNY ROZWÓJ GRUPY
Zarząd zamierza kontynuować rozwój organiczny Grupy, do czego przyczynić ma się konsekwentna realizacja planów rozwojowych w obszarze opakowań dla farmacji oraz druku flekso.
Spółka zakończyła proces wyspecjalizowania podmiotu zależnego - BSC Pharmacenter Sp. z o.o. w drukarnię opakowań dla przemysłu farmaceutycznego. Jak informuje Janusz Schwark „Dziś z satysfakcją mogę potwierdzić, że cały zakład jest gotowy – wszystkie maszyny i urządzenia są zainstalowane, procedury wdrożone. Wizyty naszych potencjalnych klientów i ich opinie, potwierdzają wysoki standard naszej obsługi. Wierzymy, że nowoczesne powierzchnie w połączeniu z doskonałą infrastrukturą i bardzo wydajnym zapleczem w postaci nowego parku maszynowego, zostaną docenione przez producentów farmaceutyków.”
W celu zaistnienia we wspomnianym segmencie druku flekso, Zarząd podjął decyzję o zakupie nowoczesnej maszyny - Gallus RCS 430, umożliwiającej druki zarówno w technologii flekso, offsetowej, sitodrukowej oraz laminowanie, złocenie na zimno i inne metody uszlachetniania. Maszyna będzie umożliwiała zadruk kartonu i podłoża z materiałów niewsiąkliwych typu PET. Tym samym, Spółka uruchomi produkcję opakowań, ze względu na brak możliwości technologicznych, dotychczas niedrukowanych. - Będzie to uzupełnienie dotychczasowej oferty Grupy. Planujemy, że również część z obecnie produkowanych wyrobów w przyszłości będzie wytwarzana wg nowej technologii, co w efekcie spowoduje zmniejszenie kosztów produkcji i zwiększenie rentowności. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli zaopatrywać naszych klientów bardziej kompleksowo. - wskazuje Janusz Schwark. W chwili obecnej trwają ostatnie testy wdrażające maszynę do produkcji.
Segment opakowań z materiałów typu PET drukowanych na maszynach rolowych oraz druk części dotychczasowych opakowań na takich maszynach, jest dla BSC ważnym elementem rozwoju. BSC chce inwestować w ten segment kolejne środki w przyszłości – nie wyklucza budowy osobnego zakładu, nazywając potocznie - Zakładu Flekso.
Zarząd Grupy w dalszym ciągu jest mocno zainteresowany inwestycją na wschodzie – nabyciem większościowego pakietu udziałów lub akcji w podmiot z branży opakowań, aby bezpośrednio na rynku rosyjskim zaopatrywać dotychczasowych klientów. Obecna sytuacja geopolityczna nie zachęca jednak do inwestycji w tamtym regionie, dlatego czas ten Zarząd zamierza poświęcić na spokojne poszukiwanie kolejnych celów akwizycyjnych.
Konsekwentna polityka Zarządu i rozwój Grupy spowodował, iż akcje spółki BSC Drukarnia Opakowań SA wzrosły w 2013 roku o ok. 50 proc.
******************
BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Danone, Procter&Gamble, Beiersdorf, McDonald’s czy KFC.
Głównymi odbiorcami są firmy z branży spożywczej i kosmetycznej, m.in. właściciele marek: Nivea, Gillette, Dove, Avon, Dr Irena Eris, Danone, Tchibo, czy Johnnie Walker. BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald’s w Polsce.
W ramach współpracy z klientami, spółka zarządza całym procesem tworzenia i logistyki opakowań – począwszy od projektowania ich kształtu, przez produkcję, aż po zarządzanie magazynem.
Inwestorem strategicznym BSC jest firma Colorpack GmbH z Berlina, należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group o 150-letnim doświadczeniu w branży. Colorpack posiada obecnie 37 proc. akcji spółki i głosów na WZA. Wśród znaczących akcjonariuszy BSC znajdują się także Janusz Schwark – Prezes Zarządu oraz Arkadiusz Czysz - Wiceprezes Zarządu.
W skład grupy kapitałowej BSC Drukarni Opakowań wchodzi firma BSC Pharmacenter Sp. z o.o. – podmiot przygotowywany jako wyspecjalizowany dostawca opakowań i ulotek dla farmacji. Siedziba i zakłady Grupy Kapitałowej BSC znajdują się w Poznaniu.
Źródło: ''